Back to top

Air France Hangar • Roissy-Charles-de-Gaulle zračna luka, Francuska

Brzo krovno prepokrivanje sa Firestone RubberGard™ EPDM – lagan i učinkovit krovni sustav

 

Činjenice ukratko

Opseg projekta:

  • Renoviranje krovnog sustava H2 Air France hangara, na površini od 25.000 m2.
  • Projekat je izveden pomoću Firestone RubberGard™ EPDM 1,1 mm krovne membrane, primjenjujući mehanički pričvršćen krovni sustav.

 

Izazovi:

  • Radni procesi traju 24 sata tijekom instalacije.
  • Kratki rokovi zahtijevani od strane klijenta.
  • Težina novog krovnog sustava morala je biti lakša od postojećeg.
  • Bezbijednost je najvažnija.

 Rješenja koja nudi RubberGard EPDM membrana:

  • Lagan sustav (1,35 kg/m2).
  • Dostupna u velikim pločama (6,1m x 30m).
  • Brza i jednostavna instalacija, bez topline i vatre.
  • Dugotrajna, otporna na UV i ozon.
  • Visoka fleksibilnost, bez obzira na temperaturu prilikom instalacije.

 

 

Pozadina projekta

Izgrađen 1973, 25.000 m2 krova Air France-ovog H2 hangara za održavanje u zračnoj luci Roissy-Charles-de-Gaulle nije bio obnovljen od 1980. Postojeći krovni sustav postavljen je preko čeličnog trapezoidnog lima, sastojao se od mineralne vune i dva sloja bitumenskih krovnih membrana, jednostavno nije više odgovarao toj svrsi. Grede na krovnoj strukturi bile su deformirane zbog brojnih propuštanja s krova. Također, sustav grijanja zgrade postao je neučinkovit.

Krov  na  hangaru  je  dvaput obnovljen pomoću bitumena i klijent je bio zainteresiran za laganu sintetičku krovnu membranu. Krovni izvođači ubijedili su vlasnika zgrade o trajnosti Firestone RubberGard ™ EPDM membrane, koja može trajati dva do tri puta dulje od bitumena ili neke druge sintetičke membrane. Također, predložili su i lagani krovni sustav koji se sastoji od PIR ploča za toplinsku izolaciju i EPDM membrane. Činjenica da površina od 183 m2 može biti prekrivena jednim RubberGard EPDM rolom bila je ključni argument s obzirom da je instalacija bila tijekom zime.

S obzirom na klasifikaciju požarne otpornosti zgrade, kao i činjenicu da umetanje protupožarne zaštite nije neophodno, predlaže se da se PIR izolacija izravno pričvrsti na čeličnu podlogu. To je omogućilo smanjenje težine izolacije i krovnog pakiranja za četiri puta (dva sloja elastomjerne membrane i kamena vuna nasuprot PIR ploče i EPDM membrane). Time je također izbjegnuto ojačavanje krovne konstrukcije, koju bi sigurnosni sustav trebao nositi

Ugradnja

Obnova se odvijala u periodu od srpnja do prosinca 2013. Popravak krova nije zahtijevao prekid aktivnosti održavanja zrakoplova koji su se dogodili unutar zgrade, što je također bio jedan od glavnih zahtjeva Air Francea. U prosjeku, 720 m2  starog krovnog sustava zamijenjeno je svakog dana.

Novi krovni sustav sastoji se od 100 mm debljine PIR izolacijskih ploča mehanički pričvršćenih za čelični  trapezni  lim i  Firestone RubberGard EPDM sintetičke krovne membrane, također mehanički fiksirane kroz izolaciju za čeličnu podlogu.

Za ovaj projekt korištena je RubberGard EPDM membrana od 6,10 metara širine i 30,50 metara duljine. Velike ploče su smanjile broj potrebnih spojeva i rezanje na mjestu, kao i vrijeme ugradnje, u usporedbi s tradicionalnim krovnim sustavima.     

Dugoročne prednosti

Membrana RubberGard EPDM ima izvrsnu otpornost na UV zrake i zahvaljujući svojoj elastičnosti lako se prilagođava obliku krova i strukturnim pokretima.

Zahvaljujući proizvodima i tehnikama koje se koriste u ovom izuzetnom projektu, toplinski otpor zgrade je porastao deseterostruko, a opterećenje ploče smanjeno je za 75%. Bilo je to izvrsno postignuće za sve koji su učestvovali. Svi postavljeni ciljevi od strane klijenta postignuti su u rekordnom roku od šest tjedana pripreme i 6 mjeseci instalacije.